Macammana Nak Cepat Kaya…

Assalamualaikum..

ok… harini kite cerita cara-cara nak cepat kaya secara telus dan jujur…

Mesti ramai yang selalu tanya diri sendiri camne nak jadi kaya..

(aku la tue…)

Kita ada banyak cara sebenarnya nak simpan duit ataupun melabur untuk dapat faedah ataupun pulangan yang tinggi sikit daripada simpan kat bank biasa…

Antaranya…

Image  

Pinjaman ASB

 Pinjaman ASB ni macam pinjaman biasa cuma bila masa dapat faedah hujung tahun kita dapat banyak sikit la…

kita boleh buat pilihan nak buat pinjaman ikut kemampuan…korang mesti tak faham sangat kan…jap aku bagi contoh…

Situasi 1

cik A buat pinjaman ASB sebanyak RM40,000…kira ikut persetujuan dia nak bayar berapa lama…cik A pilih nak buat loan selama 25tahun…

Kiranya setiap bulan Cik A kena bayar RM 231.Bila hujung tahun interest yang dia akan dapat sama macam orang yang ada 40ribu dalam simpanan walaupun Cik A baru bayar selama setahun…

Lepas 5 tahun Cik A dah takde duit nak bayar lagi….dia boleh tarik diri dan separuh dari duit yang dier bayar tiap-tiap bulan tue akan dipulangkan oleh pihak bank..

……..

*Aik…asal separuh pulak…rugila camtu…(sure korang fikir camtu kan)

Memanglah separuh sebab interest yang Cik A dapat selama 5 tahun tue pun da lebih da dari apa yang dier bayar…(korang jangan tamak sangat ek..hehe)

…………………………………………………………………………………………………………………………..

Situasi 2

EMAS

Rupa-rupanya Cik A bukan tak mampu bayar tapi duit tue dia keluarkan untuk beli emas…

Itupun satu pelaburan jugak…sekarang memang emas tengah turun mungkin sebab pilihan raya kot..tue sebab Cik A pegi beli emas…kalau kita beli emas konfEm tak rugi sebab harga dier jarang jatuh jadi selamat la daripada simpan duit kertas kan,,,,

Image

* So sekarang cepat fikir camne korang nak melabur…

 

About these ads

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s