Ayam

Assalamualaikum…

Korang pernah tak ade tragedi dengan ayam…..aku skrang nie kalo org cerita psl kenangan masa kecik ak rase ak punyer cerita semua psal ayam…dri kecik sampaila ke universiti…

download

nie seketul gmbar ayam bg sape y xprnah tngok

Mase aku kat Uitm Merbok, ak joint satu kelab nie….Kelab Iman….tue pon sbb member aku Hannah y ajak…sbb ak pling mlas nk buat aktiviti…kalo joint kelab kne byr yuran 5inggit..kalo x aktif cam rugi la kn..(nmpak x kedekut disitu)…

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

yg depan tue la Hannah

Kelab Iman nie dier mcm islamik skit….byk anjurkan ceramah2 yg best2…

Ada 1 hari nie kelab nie bukak aktiviti tok sume ahli kelab tok joint satu program nie…Sembelihan…aku mula2 xnk tpi disbbkan nk cuba la konon…aku pon dftar la dgn si Hannah nie…

Turn aku sembelih aym….

Lpas dngar arahan ustaz y bg ceramah tue ade senior nie bg la aku aym….Hannah y kene pegang sbb ak da ready jer dgn pisau kat tngan…aku pon bcelah sume y ptut dibaca sblum nk smbelih aym…

Aym aku nie baik gler sbb mcm ready jer nk mati….tapi…..

Plup….plup…plup…plup……

Mengelupor aym tue tetiba jer…ak dok tngah khusyuk b’operasi ngan pisau nie t’kejut pastu t’lpas la aym tue….tpi ak yakin la aym tue sah dimkn….

Nk dkat 10 mnit la jugak ustaz tue dok menganalisis aym ak tu leh mkn ke x….

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

bukti kejadian

Malam tue ari y same ade ceramah…..pastu pengerusi Kelab Iman tue pon review la aktiviti y kitorang buat seharian tue..brulah aku tau 15ekor ayam y kne sembelih, sekor aym jer xleh mkn……

Ayam aku…

p/s: Ustaz tue ade ckp binatang y nk kena smbelih akn behave jer sbb binatang tue redha….. aku rasa aym ak x redha kena smbelih ngan aku tue…

3 thoughts on “Ayam

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s