Budu….

Assalamualaikum…

Sesetengah orang tak makan budu…family aku pon sama sebab bau dier macam pelik sikit……eh jap mak aku makan aku rasa tapi bukan makan kat umah aku tapi umah sedara…aku memang xmakan la….tapi itu dulu…lepas aku masuk diploma jumpa pulak bebudak yang dari pelbagai negeri sume bende la kau nak try…..

Image

Masa tue aku p umah member aku nie macam dalam 7 orang camtu….masa tue mak ayah dier keluar ade bende nak buat..mak dier pon cakap la masak la ape-ape yang korang nak makan….amik jer barang yang kat dalam peti sejuk tuer yer…

Aku masak nasik bolehla….pastu Hannah dengan ade sorang member aku tue Ku Anis yang masak…..

Image

yang tudung krim tue Hana, sebelah dier Fatin…..yang pakai spek dari hujung Mira, Yanie dengan Bella

Hana siapkan budu…yang len2 tue masak amende ntah aku tak ingat….aku nie dok jakun sekejap la tengok budu….yer jakun…sebab umah aku xpernah nyer ade budu nie…

Aku tengok hana panaskan dulu budu tue baru letak limau pastu amende ntah…dier kata kalo panaskan lagi sedap…

Time nak makan tue aKu yang hidangkan…aku letak piring budu tu jauh dari tempat aku sebab aku kan x suke bau dier…pastu time makan aku tengok hana ni laju jer makan budu….dier suh aku try…aku dengan malu-malu kucing nyer amik la sikit….sikit jer…

Bila masuk jer dalam mulut aku….

Surp…..

Piring budu tu dah dok ade sebelah aku….

Aritu abis sebotol budu kitorang tibai….

Abis makan aku pon call mak aku…..

Ayat pertama yang kluar…

Mak asal xcakap budu nie sedap….

p/s :Aku tengah buat marathon entry nie..hehe

Leave a Reply

