Ponteng…

Assalamualaikum….

Gejala ponteng sekolah semakin menular dikalangan pelajar sekolah…(Cewah….ayat pembaca berita….)

Ok serius….

Banyak da keluar kat paper pasal bebudak malas nak gi sekolah….

Image

Ini sekolah

Dorang tak tau kenangan pegi sekolah la yang paling best sekali terutama orang yang dah bekerja…aku pon jeles dengan bebudak sekolah…dorang macam xde masalah pon nak fikir pasal duit ke sebab mak ayah yang sediakan..xyah nak susah fikir pasal PTPTN..aku nie nak fikir sewa rumah dengan bil-bil amende ntah….tapi masa aku sekolah dulu pernah la jugak aku ponteng…..

Time tue aku form 3…subjek ERT…kan time tue korang yang perempuan sure kena amik subjek nie kan….masa tue kitorang ade kerja khusus buat rak kunci…

Cikgu ERT nie memang garang giler….sebenarnya dier jarang marah student…tapi bila korang kena sound memang makan dalam la…..

Pada hari kejadian sume orang kena bawak kayu yang dier dah bagi minggu sebelum tue…dalam banyak2 hari…hari tue la aku sorang jer yang tak bawak….kiranya aku masuk kelas tue sekejap jer la sebab nak tanda kehadiran….pastu senyap-senyap keluar…

Aku bukannyer pegi mana pon…jalan keliling sekolah jer…pastu dok dalam kelas…tetiba ade member aku nie masuk kelas trus cakap cikgu tue nak jumpa aku…..

Masuk jer bilik cikgu tue….

Tuppp…tuppp….tuppp…

Aku da buat drama da….menangis dengar ayat-ayat menusuk kalbu dari cikgu tue….siap tak bagi aku masuk kelas dier lagi…jenoh la aku minta maaf…yer la xnak aku cipta sejarah sekolah jadi satu-satunyer student kantoi subjek tue dalam PMR…..pastu minggu depannyer masa aku masuk kelas cikgu tue buat biasa jer…selamat aku…itulah kali pertama dan terakhir aku ponteng kelas…

p/s Punyer banyak member aku yang ponteng kelas xpernahnyer kantoi….baru aku nak merasa jadi budak jahat sikit…hehe

Leave a Reply

